Faktura & betalning

Här hittar du svar på frågor om faktura och betalning.

Varför får jag fakturor både från min nätägare och från Forward Energy?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger nätet där du bor. Det andra är ett elhandelsavtal med oss som avser elen du förbrukar.

Hur gör jag för att betala min faktura via e-faktura eller autogiro?

E-faktura eller autogiro kan du registrera hos din bank. Om du behöver ytterligare hjälp så kontakta oss.

Hur ofta kommer fakturan?

Du får en faktura från oss varje månad. Vi fakturerar i efterskott för föregående månads förbrukning.

Jag har inte fått min faktura...

Vi skickar ut våra fakturor i början av månaden. Om du tror att din faktura hamnat på vift så är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig! Det säkraste och snabbaste sättet att få din faktura är digitalt per e-post eller som e-faktura.

Kan jag få min faktura på e-post?

Ja, självklart. Kontakta oss och meddela oss din mailadress så ordnar vi det. Om du är ny kund så behöver du inte meddela oss särskilt, då vi automatiskt skickar din faktura med e-post.

Kan jag få pappersfaktura?

Absolut, kontakta oss så hjälper vi dig med det. Vi ser dock helst att våra kunder väljer att få sin faktura digitalt. Det är både mer kostnadseffektivt, bättre för miljön och mycket säkrare att den kommer fram i tid.

Hittade du inte svaret på din fråga?